Řazeno od nejnovějšího
Bohumíra Lazarová, Milada Rabušicová, Petr Novotný - externí autor (16. 03. 2011)
Pojem age management není již ve firemní a manažerské praxi zcela neznámý. Frekvence jeho užívání a význam se zvyšuje v souvislosti s demografickými výzvami, kterým čelí celá řada evropských zemí. Měnící se věková struktura obyvatelstva a pracovní síly (srov. Burcin, Kučera, 2010), prognózy o stárnutí společnosti a úvahy o možných ekonomických a sociálních důsledcích se stávají impulzem pro politiky i manažery firem k realizaci různých opatření směřujících k udržení demografické rovnováhy, k podpoře a motivaci starších pracovníků. V tomto textu pojednáme o age managementu zejména v kontextu stárnoucí pracovní síly a o jeho cílech na úrovni společensko-politické, organizační i individuální. Věnovat pozornost budeme také pojmu pracovní schopnost (work ability) a sebeposuzovacímu dotazníku práceschopnosti, v závěru pak krátce představíme projekt Strategie age managementu v České republice....
víceVzdělávací středisko Vila Čerych v České Skalici představuje v rámci přednášek a kurzů pro veřejnost novinku: Ztracené umění demokratické diskuse. Jedná se o otevřený diskusní víkend o morálních hodnotách, které se skrývají za osobními, společenskými a zejména politickými rozhodnutími. ...
víceV Oblasti ECDL bude MŠMT akreditovat pouze takové počítačové kurzy, které budou zaměřeny na všechny oblasti počítačové gramotnosti dle mezinárodního ECDL Sylabu (veřejně dostupný dokument definující počítačovou gramotnost) a zakončeny ověřením získaných znalostí a dovedností formou zkoušek dle mezinárodního konceptu ECDL (viz níže).
Součástí učebního plánu všech nově akreditovaných kurzů v této oblasti tedy musí být všechny následující moduly:...
víceDle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, se od 1. 1. 2011 mění výše správního poplatku pro podávání žádostí o akreditaci. K žádostem o akreditaci rekvalifikačního programu, které budou na MŠMT doručeny po 31. 12. 2010 musí být přiložen doklad o zaplacení správního poplatku výši 1000,- Kč....
víceLetos slaví 10. výročí své existence evropský program Grundtvig, jehož prostřednictvím Evropská komise podporuje oblast vzdělávání dospělých v Evropě. Program se jmenuje podle dánského filozofa Nikolaje Frederika Severina Grundtviga (1783 – 1872), který přišel s myšlenkou tzv. „lidových vysokých škol“ pro dospělé. Tyto školy mají dnes rozvinutou tradici zejména v severských zemích a na jejich odkaz stále navazují mnohé evropské státy....
víceOrganizátorem akce je Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, o.s. (AIVD ČR) prostřednictvím svých krajských koordinátorů a ve spolupráci s jednotlivými kraji ČR. V loňském roce bylo na území ČR uspořádáno několik set akcí na podporu a propagaci vzdělávání dospělých, a tyto akce se setkaly s obrovským zájmem jak obyvatel, tak i velké části médií.
...
víceVýzkumný projekt Reflex 2010, který za finanční podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy realizuje Univerzita Karlova ve spolupráci s dalšími vysokými školami, se zabývá přechodem absolventů vysokých škol na trh práce a hodnocením vzdělání, které tito absolventi získali na vysoké škole. Jedná se o mezinárodní projekt, který byl poprvé realizován v 15 evropských zemích a v Japonsku před pěti roky.
...
víceCelkem 325 škol z třinácti krajů se sejde na úvodní konferenci ČR - Na 325 škol ve všech krajích se zapojuje do nového projektu celoživotního vzdělávání UNIV 2 - Kraje, který byl oficiálně zahájen v srpnu. Ředitelé zapojených škol se poprvé sejdou 8. prosince 2009 na úvodní konferenci v Praze. České střední školy se tak stanou centry celoživotního vzdělávání a vedle své tradiční výuky budou provázaně nabízet různé formy vzdělávání dospělých. ...
víceMŠMT (odbor dalšího vzdělávání) upravuje problematiku minimálních hodinových dotací. MŠMT vysvětluje hodinové dotace uvedené na rozhodnutí o udělení akreditace následujícím způsobem - Hodinová dotace uvedená na rozhodnutí o udělení akreditace je chápána (a to i se zpětnou platností) jakožto hodinová dotace minimální. ...
víceEnneagram osobnosti popisuje rozdílné úhly pohledu na osobnost (typy osobnosti) a každý typ přiřazuje k jednotlivým vrcholům geometrického symbolu – devítiúhelníku. Tato nauka nám prozrazuje nejen jaký jsme typ osobnosti, ale také nám říká kdo jsme, v mnohem hlubším smyslu....
víceVláda přijala návrh novely zákona o pedagogických pracovnících, která zahrnuje požadavky na kvalifikaci učitelů. Norma změkčuje požadavky na vzdělání učitelů, o pět let, na rok 2014 posunuje termín, do kterého musejí nekvalifikovaní učitelé nastoupit do vysokoškolského studia. ČTK to řekl ministr školství Ondřej Liška (SZ).
...
víceČeská národní banka začala pořádat semináře finanční gramotnosti pro učitele občanské nauky a dalších předmětů na základních a středních školách. První semináře s akreditací Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy už proběhly, další se budou konat postupně v průběhu příštích měsíců v řadě měst celé České republiky....
víceVláda dnes schválila Implementační plán Strategie celoživotního učení, který předložil ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška. Materiál byl vypracován v návaznosti na schválení Strategie celoživotního učení vládou v červenci 2007. Přijatá Strategie byla doplněna o řadu konkrétních prováděcích opatření, kterými budou její cíle v období 2009 – 2015 naplňovány.
...
víceMinisterstvo školství společně s Národním ústavem odborného vzdělávání vydalo publikaci Strategie celoživotního učení ČR. Strategie celoživotního učení ČR je rozdělena do čtyř částí. V úvodu je definováno samotné pojetí celoživotního učení, na které navazuje část analytická. Nejdůležitější je část strategická, kde jsou již definovány potřebné kroky a úkoly, které by měly vést ke zlepšení stávající situace. S tímto úzce souvisí poslední kapitola, která se zabývá provázaností vytyčených strategických směrů a návrhů opatření Strategie celoživotního učení s operačními programy ČR pro období 2007-2013....
víceVláda schválila Strategii vzdělávání pro udržitelný rozvoj České republiky pro léta 2008-2015. Jedná se o koncepční dokument aplikující základní principy a témata udržitelného rozvoje do vzdělávání všech typů a úrovní, který ve vzdělávání výrazně akcentuje především propojování souvislostí (zejména mezi ekonomickými, sociálními a environmentálními aspekty rozvoje společnosti). „Témata, kterých se strategie i vzdělávání pro udržitelný rozvoj týkají, jsou velmi pestrá, řadí se mezi ně například aktivní občanství, zmírňování chudoby, bezpečnost, lidská a občanská práva i ekologická výchova,“ říká ministr životního prostředí Martin Bursík, který strategii vládě předkládal spolu s ministrem školství, mládeže a tělovýchovy Ondřejem Liškou....
více