Řazeno od nejnovějšího
Vláda schválila Strategii vzdělávání pro udržitelný rozvoj České republiky pro léta 2008-2015. Jedná se o koncepční dokument aplikující základní principy a témata udržitelného rozvoje do vzdělávání všech typů a úrovní, který ve vzdělávání výrazně akcentuje především propojování souvislostí (zejména mezi ekonomickými, sociálními a environmentálními aspekty rozvoje společnosti). „Témata, kterých se strategie i vzdělávání pro udržitelný rozvoj týkají, jsou velmi pestrá, řadí se mezi ně například aktivní občanství, zmírňování chudoby, bezpečnost, lidská a občanská práva i ekologická výchova,“ říká ministr životního prostředí Martin Bursík, který strategii vládě předkládal spolu s ministrem školství, mládeže a tělovýchovy Ondřejem Liškou....
víceV roce 2008 došlo k výrazným změnám v systému akreditací udělených Ministerstvem školství. V oblasti počítačových kurzů a jejich povolených rozsahů vládla doposud poměrně značná benevolnence, od května je vše jinak. Dne 1.4. a 5.5.2008 se Akreditační komise na svém zasedání usnesla o změnách právě v akreditaci Počítačových kurzů a takzvaných Nespecifických rekvalifikací....
víceMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydalo publikaci Strategie celoživotního učení ČR. Publikace vznikla ve spolupráci s Národním ústavem odborného vzdělávání. Strategie celoživotního učení ČR je základním dokumentem pro ostatní průřezové a dílčí koncepce a politiky v této oblasti a představuje ucelený koncept celoživotního učení....
víceNěkteří američtí vysokoškoláci mají to štěstí, že je na skutečný život a s ním spojenou stresovou zátěž připraví speciální centra přímo na škole. V Česku si zatím pořádek v životě můžeme udělat jen díky speciálním knihám a kurzům....
víceNebezpečí lze včas odhalit, jen pokud víte, že hrozba existuje. Spletitou síť zákonů pomáhají rozmotat kurzy právního minima. Právníci studují mnoho let, aby pronikli do tajů českého právního systému. Základy se ale dají osvojit mnohem dříve. Otevřené kurzy jsou přístupné široké veřejnosti a za dva až čtyři přednášecí bloky účastníky se seznámí s právnickou problematikou ve vybrané oblasti....
víceV těchto dnech vydává Ústav pro informace ve vzdělávání (ÚIV) publikaci Analýza: Ukazatele hodnotící přístup, účast a výstupy z terciárního vzdělávání s podtitulem Kolik vlastně máme studentů - hodně nebo málo?. Analýza umožňuje získat spolehlivý obraz o počtu studentů v terciárním vzdělávání (tj. na vysokých a vyšších odborných školách) v Česku a o jeho vývoji v dalších letech. Je určena především pro pedagogickou veřejnost zabývající se tímto tématem a je zpracována jako podkladová studie pro Bílou knihu terciárního vzdělávání České republiky....
víceKurzy komunikačních dovedností ocení všichni, jejichž povolání vyžaduje umění komunikace. Jsou vhodné pro manažery, obchodníky, projektové pracovníky, ale také pro asistentky a recepční. Přínosem mohou být i pro začínající právníky a reportéry. Kurz zaměřený na komunikaci, jehož součástí je zpravidla certifikát, zvedá hodnotu zaměstnance na trhu práce a poslouží jako užitečná příprava na pracovní pohovor....
víceV Česku probíhá školská reforma. Informace o ní najdete na webu MŠMT na aderese
msmt.cz/skolskareforma. V souvislosti s touto změnou školského systému padají z řad odborné i laické veřejnosti otázky. Na tyto často kladené otázky ohledně školské reformy odpoídají odborníci z ministerstva školství ČR v následujícím článku....
víceDagmar Vránová - externí autor (10. 04. 2008)
Otázka vzdělávání malých podnikatelů je z mnoha aspektů poněkud problematická. Nejedna vzdělávací instituce, která sázela na úspěch školení pro malé podnikatele, byla z výsledku poněkud rozpačitá. Nabídka nejrůznějších vzdělávacích programů na trhu je značná, s podporou dotací z Evropského sociálního fondu se vzdělávací projekty rojí jako houby po dešti. Je však o ně ze strany malých podnikatelů skutečně zájem?...
víceCeloživotní učení se ve své podstatě shoduje s pojmem "další vzdělávání", s kterým operuje školský zákon . Nabízí však širší pojetí těchto vzdělávacích programů a navíc je ve stanovení jednotlivých forem daleko konkrétnější....
víceTato priorita je zaměřena na rozvoj systému vzdělávání tak, aby pokrýval potřeby jednotlivců z hlediska jejich kvalitního pracovního uplatnění v průběhu celého pracovního života. Priorita 3 pokrývá počáteční i další vzdělávání a zaměřuje se na jejich vazbu a vzájemnou doplňkovost. ...
víceVzdělávání a odborná příprava mají pro hospodářské a sociální změny zásadní význam.
Flexibilita a jistota potřebné k dosažení většího počtu a vyšší kvality pracovních míst závisí
na tom, zda si všichni občané v průběhu celého života osvojují klíčové schopnosti a zvyšují
kvalifikaci1. Celoživotní učení podporuje kreativitu a inovaci a umožňuje plnohodnotné
zapojení do hospodářského života a účast ve společnosti. Evropská Rada a Komise pojmenovaly 3 základní oblasti, kam strategii CŽU směřovat....
víceStrategie celoživotního učení České republiky vychází z obecných předpokladů definovaných Lisabonskou strategií, respektive jejím pracovním programem pro oblast vzdělávání „Vzdělávání a odborná příprava 2010“. V tomto duchu je jejím hlavním smyslem napomoci rozvoji České republiky jako společnosti a ekonomice založených na znalostech....
více