Čeští školáci hrají on-line hry
redakce - 14. 06. 2013
Výzkum společnosti Seznam.cz ukázal, že drtivá většina dětí se s Internetem seznámí pomocí hraní her. Hry hraje 88 % dětí. Čím mladší jsou, tím častěji na Internetu hry hrají.
Výzkum, který společnost Seznam.cz provedla mezi více než 3 600 žáky pátých až devátých tříd, ukazuje, že s věkem dětí se mění i jejich chování na Internetu. Mladší děti mají často přístup k Internetu doma jako odměnu za splnění školních povinností a na Internet chodí v průměru dvakrát až třikrát týdně. Žáci osmých a devátých tříd Internet zapínají téměř každý den, a to rovnou po příchodu ze školy, až poté si plní své povinnosti a večer se k Internetu opět vrací.
Z výzkumu také vyplývá, že děti začínají hrát on-line hry už ve třech letech. Často k tomu využívají tablety, jejichž penetrace je častější mezi mladšími dětmi. Starší děti pak tablety používají spíše pro chatovací služby. S přibývajícími školními povinnostmi také děti zkracují svůj čas určený pro hraní her. Mezi osmáky a deváťáky hraje on-line hry zhruba 80 % dětí, páťáci pak téměř všichni (94 %).
"Výzkum také ukázal, že 60 % dětí v osmých a devátých třídách má svůj chytrý telefon, který se může připojit na Internet. Ve velkých městech a konkrétně Praze je dokonce podíl chytrých telefonů mezi dětmi ještě o 10 % vyšší,“ komentoval výsledky výzkumu Michal Vodák, marketingový ředitel Seznam.cz.
Výzkum také ukázal, že mezi dětmi jsou populární strategické a dlouhodobější hry jako je Minecraft nebo The Sims. Nyní mají děti možnost hrát i hru, která jim pomůže upevnit si své počtářské schopnosti. Jde o hru Abaku. Je postavena na principu criss-cross her určených pro dva až čtyři hráče. Pomocí vylosovaných číslic, které se přikládají na hrací plochu k již odehraným kamenům, vytváří hráči početní operace.
Mohou používat sčítání, násobení, odečítání, dělení, druhé a třetí mocniny a odmocniny. Cílem hry je poskládat početní operace rychleji než soupeř a získat více bodů. Abaku zlepšuje schopnosti hráče dosáhnout v dalších hrách většího úspěchu. Navíc hráčům v krátkém časovém období pomáhá osvojit si a dále prohlubovat základní matematicko-logické dovednosti (počítání, kombinaci, strategii). Vede tedy ke zlepšení počtářských a kombinačně-logických schopností hráčů, pro které najdou využití i mimo hrací pole, tedy ve skutečném světě.