Skřivánek pomohl vytvořit Kodex kvality jazykové výuky
redakce - 24. 03. 2010
Jazyková agentura Skřivánek se aktivně podílela na vzniku Kodexu kvality jazykové výuky pro Asociaci jazykových škol a agentur ČR (AJŠA). Kodex garantuje kvalitu služeb, které členské školy a agentury dodávají svým zákazníkům.
„Na zasedání Asociace jazykových škol a agentur ČR jsme se domluvili, že by byl potřeba určitý soubor předpisů, a následně všichni členové poslali podklady, jak by zamýšlený Kodex měl vypadat. Shodli jsme se na základních a nejdůležitějších bodech, které byly zapracovány, poté jsme vypracovali připomínky a takto proběhlo několik ‚koleček‘,“ popsala spolupráci na Kodexu metodička jazykové školy Skřivánek Jana Kadlíková.
Kodex kvality jazykové výuky, ke kterému se vyjadřovali
i ostatní členové AJŠA, má pět základních bodů:
1. Profesionální přístup
2. Vzdělaní lektoři
3. Vlastní metodika
4. Průhledné reference
5. Výuka v souladu s Evropským referenčním rámcem (ERR)
pro jazyky
V prvním bodě se například hovoří o tom, jak by školy měly pravidelně zjišťovat spokojenost svých klientů, druhý bod poukazuje na to, že všichni lektoři by měli absolvovat vysokou školu a lektoři vyučující děti mají mít vždy odpovídající pedagogické vzdělání. Třetí bod mimo jiné říká, že každá škola má mít jasně definovanou vlastní metodiku zaručující kvalitu lekcí. Čtvrtý bod konstatuje, že jazykové školy na přání klientů musejí poskytnout kontakty na konkrétní firemní zákazníky, kteří mohou podat relevantní reference. A pátý bod stanovuje, že školy musejí určovat vstupní, průběžnou i výstupní úroveň studentů podle Evropského referenčního rámce.
Z Kodexu kvality jazykové výuky vychází Doporučení pro náročného zákazníka, které poukazuje především na důležité parametry spolupráce, které by měl personalista požadovat
po jazykové škole. Toto Doporučení má také pět základních bodů:
1. Požadujte profesionální administrativní a organizační podporu.
2. Škola analyzuje jazykové potřeby na základě požadavků zákazníka a v součinnosti s ním.
3. Skutečné ceny – žádné skryté vícenáklady!
4. Některé služby, jako například testování studentů nebo vstupní jazykový audit, jsou součástí ceny.
5. Smlouvy s profesionálními jazykovými školami zaručují ochranu obchodního tajemství.
„Protože jsme přesvědčeni o tom, že by zákazník měl vědět vždy maximum o zvolené škole tak, aby měl jistotu kvality, rádi jsme se aktivně na vytvoření Kodexu a následných Doporučení podíleli. Považujeme je za velice prospěšnou a důležitou záležitost pro všechny potenciální zákazníky jazykových škol,“ dodala Jana Kadlíková. Jazyková agentura Skřivánek tato pravidla samozřejmě velmi pečlivě dodržuje.
Skřivánek je největší jazykovou agenturou ve střední a východní Evropě. Na trhu jazykových služeb působí již od roku 1994. Kanceláře a učebny agentury Skřivánek najdete v 22 městech České republiky a v dalších 13 zemích světa. Služby jazykové školy nabízí Skřivánek více než 10 let a kromě různých typů kurzů pro veřejnost zajišťuje i výuku na klíč pro firmy
a jednotlivce, jazykové audity, pobytové a zahraniční kurzy
nebo přípravu na jazykové zkoušky. Více informací najdete
na www.skrivanek.cz