Národní institut připravuje kvalifikační studium pro ředitele škol
redakce - 10. 01. 2011
V souladu se strategickými záměry a dokumenty České republiky a Evropské unie v oblasti naplňování inovačních změn rozvoje společnosti a vzdělávacích systémů je nezbytné zajistit ucelený systém dalšího vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení.Touto cestou se vydal Národní institut pro další vzdělávání.
Národní institut postupuje v následujících bodech:
1. Navázal na pilotní ověření Funkčního studia pro ředitele škol a školských zařízení v pedagogických centrech – přímo řízených organizacích MŠMT, studium bylo metodicky podpořeno Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy v letech 2002 až 2003.
2. Realizoval národní projekt Úspěšný ředitel, který si vytýčil zajištění kvality a efektivity vzdělávání prostřednictvím zvyšování, rozšiřování a prohlubování odborné a pedagogické způsobilosti vedoucích pracovníků ve školství.
3. Kontinuálně převzal v roce 2005 péči o zajišťování studií pro ředitele ve všech krajích České republiky po zaniklých pedagogických centrech a zajistil jednotné celostátní vedení, péči o lektory a organizaci studijních cyklů včetně pravidelně aktualizovaného studijního materiálu.
4. Zreakreditoval studium dle vyhlášky 317/2005 Sb.
5. Zapracoval do studia inovace odrážející aktuální legislativu a průběh kutikulární reformy.
Cílem kvalifikačního studia pro ředitele škol a školských zařízení je připravit vedoucí na výkon řízení školy, prohloubit znalosti v oblasti managementu s cílem dosáhnout optimální úrovně základních řídících kompetencí. Získat znalosti a dovednosti v řízení právního školského subjektu. Připravit vedoucí pracovníky tak, aby se dokázali vyhnout závažným pochybením ve všech základních oblastech uvedených v obsahu studia.
Ověřování kvalifikačního studia prokázalo velký přínos a užitečnost pro cílovou skupinu. Ke kvalitě a úspěchu celého programu významně přispívá organizační a materiální zázemí NIDV. Velmi se osvědčily používané různorodé formy a metody studia. Byla oceněna vysoká odborná úroveň lektorů, kteří dokážou dobře spojit teoretické poznatky s praxí škol
Jen pro zajímavost: v roce 2007 absolvovalo toto funkční studium v celé České republice 637 řídících pracovníků škol či učitelů, kteří se na tuto činnost chystají. V roce 2008 to bylo 528 úspěšných účastníků, 2009 pak 439 a v roce 2010 ukončilo studium zkouškou a obhajobou závěrečné práce 372 absolventů.