Správná image: třešnička na dortu nebo nutnost?
projekt Futura (externí autor) - 12. 05. 2008
Firemní kultura na úrovni se dobře prodává. Některé společnosti rády investují peníze do vzhledu svých zaměstnanců a platí jim kurzy image a etikety. Průkopníkem v této oblasti je například Škoda auto. „V poslední době je zájem veliký. Je to taková druhá vlna. Ta první přišla před deseti lety. Vrací se také lidé, se kterými jsem už spolupracovala a společně obnovujeme znalosti,“ říká lektorka a konzultantka Hana Vydrová.
Přesto podle ní v některých oblastech zůstává otázka vizáže zaměstnanců spíše „třešničkou na dortu“. „Klade se velký důraz na jazyky, komunikační a prodejní dovednosti a image zůstává trochu okrajová. Vnímá se jako soukromá záležitost každého člověka. Lidé jsou ale reprezentanty firmy, její vývěsní štít,“ říká Vydrová. Podle ní je dobře, že už je dost firem, které si to začínají uvědomovat.
V každé firmě kladou důraz na jinou skupinu zaměstnanců a těm potom platí školení. Často se v oblasti vizáže školí například obchodní zástupci, střední a top management, asistentky a sekretářky. Hana Vydrová zdůrazňuje, že image školení „není o nejnovějších moderních trendech, ale o tom jak na ostatní působíme a tím podporujeme svoje profesionální kompetence“. „Dobré sako hloupost a neschopnost nezakryje, neprofesionální vzhled však může slibně se rozvíjející kariéru citelně zbrzdit,“ vysvětluje Vydrová.
V kurzu se klienti naučí například, jak vytvořit profesionální šatník, psychologii oblékání, vhodné líčení nebo účes, jak pečovat o pleť nebo zabalit kufr na služební cestu.
Kam se obrátit:
Školení pro firmy na klíč: www.topstyle.cz
Školení pro firmy na klíč: www.imageinstitut.cz
Image(aneb jak si vytvořit působivou image): www.bank-akademie.cz
Školení pro firmy na klíč: www.vizazista.cz
Budování image: www.edux.cz
Článek vznikl v rámci projektu FUTURA, který je financován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem ČR a hlavním městem Praha. Projekt realizuje Respekt Institut, o.p.s.