Maturity by měly být větší intelektuální výzvou
- 31. 08. 2009
Někteří britští ředitelé škol tvrdí, že je potřeba zavést reformu maturit v britském školství. Podle nich je prý nutné, aby maturity byly pro studenty větší intelektuální výzvou. John Marincowitz, ředitel Queen Elizabeth's School v Barnetu na severu Londýna, řekl, že je potřeba s větší přesností rozlišit ty nejschopnější studenty mezi všemi těmi, kteří maturují s vyznamenáním.
Jeho poznámky přišly poté, co byla Queen Elizabeth's School jmenována školou s nejlepšími výsledky studentů ve Velké Británii již čtvrtý rok v řadě.
Podle poznatků a hodnocení deníku The Daily Telegraph na tomto chlapeckém gymnáziu odmaturovalo 95,34 procent studentů s výbornými nebo chvalitebnými výsledky. Škola předčila Wilson’s School in Wallington v Surrey, další chlapecké gymnázium, kde 93,67 procent studentů odmaturovalo s vyznamenáním.
Výsledky odrážejí poslední školní rok předtím, než vstoupí v platnost nová vládní reforma. Ta má teenagerům poskytnout širší studijní rozpětí. Žáci budou studovat jednotlivé předměty více do hloubky, s důrazem na obsažnější testy. Nový systém hodnocení bude uveden poprvé při maturitách v příštím roce a má za úkol identifikovat ty nejlepší studenty.
John Marincowitz řekl: „Těším se na nový systém hodnocení v příštím roce a věřím, že studentům poskytne větší akademické a intelektuální výzvy. Pomůže nám rozlišit mezi velmi schopným studentem, který získá jedničku z matematiky, přestože je o skok před ostatními a mezi studentem, který je o hodně slabší, ale stále dosahuje na nejvyšší známku.“
Podle posledních výsledků je nejúspěšnější státní školou Hockerill Anglo European College v Bishop's Stortford v hrabství Hertfordshire. 86,64 procent studentů zde odmaturovalo s výbornými nebo chvalitebnými výsledky.
Jedná se o jednu z mála státních internátních škol v Anglii, kde se některé předměty vyučují ve francouzštině a němčině. Škola se tak snaží o propagaci cizích jazyků.
Zdroj: www.telegraph.co.uk