logo-ucimse.cz
obl?ben? přidat k oblíbeným
zprávy |jazykové vzdělávání |profesní vzdělávání |informační gramotnost |soft skills |EU fondy |návody |celoživotní učení |přijímací řízení |zájmové vzdělávání |
učímse.cz > zprávy > Průzkum: Online marketing v době koronavirové krize? Zájem je o tvorbu webů, méně vyhledávaná jsou školení
Získej bonus s novým účtem

Průzkum: Online marketing v době koronavirové krize? Zájem je o tvorbu webů, méně vyhledávaná jsou školení

redakce - 13. 05. 2020
Na vyhledávání klíčových výrazů v oblasti online marketingu se v březnu krize v souvislosti s koronavirem zásadně nepodepsala. Vyplývá to z průzkumu společnosti WebMedea Services, který vychází z analýzy četnosti klíčových slov pro jednotlivé segmenty online marketingu, zadávaných do internetových vyhledávačů.

Ukazuje se, že opatření spojená s pandemií nového typu koronaviru do vyhledávání služeb online marketingu výrazněji nezasáhla. V měsíci březnu byly služby v oblasti online marketingu vyhledávány standardně, nenastal výrazný propad ani nárůst. Největší zájem byl o tvorbu webů, marketingové služby obecně a SEO (Search engine optimalization - optimalizace pro vyhledávače).

„Obecně zaznamenáváme zvýšenou poptávku po marketingu. V porovnání s předchozími měsíci sice lidé od zavedení vládních opatření neřešili tolik výkonnostní kampaně, ale nyní se k nim opět vrací. Hodně poptávané je zpracovávání strategií a tvorba webových stránek. Usuzuji, že se tak děje proto, že lidé měli čas se trochu zastavit a rozmyslet strategie, zároveň si uvědomují možnou recesi a to, že marketingem se budou muset zabývat mnohem více než předtím,“ popisuje aktuální vývoj poptávky Jan Skovajsa, spolumajitel a CEO firmy myTimi.

Ukazuje se, že pokles zaznamenalo vyhledávání tvorby videí, která byla pochopitelně narušena karanténními opatřeními. Marketingové služby v obecném slova smyslu byly v březnu 2020 vyhledávány oproti ročnímu průměru spíše více. „Předpokládáme, že zájem o marketingové služby bude nyní více stoupat. Zároveň však bude mnoho firem více šetřit, a to i v této oblasti, takže budou firmy místo vlastních marketingových aktivit mnoho služeb outsourcovat,“ dodává Skovajsa.

„Primárně se v tomto období poptávka změnila – dlouhodobé strategie jsou v útlumu jak u nových, tak stávajících klientů, naproti tomu krátkodobé kampaně na nové produkty a iniciativy jsou poptávány ve velké míře. Tento přístup reflektuje nejistotu o vývoji trhu a snahu rychlého řešení vzniklých problémů, či využití nových obchodních příležitostí,“ popisuje situaci Daniel Blažek z agentury BOLD INTERACTIVE.

I přes nabídku online kurzů není o školení velký zájem

Pokles je patrný v hledání marketingových školení napříč všemi oblastmi včetně PPC a sociálních sítí. Zde se poptávka nevzpamatovala ze sezónního prosincového propadu. I přes nárůst počtu webinářů a online kurzů v oblasti školení a kurzů drží prim renomované marketingové agentury, které kurzy pořádají offline. Pokles může být způsoben také nižší prioritou firem zajišťovat svým zaměstnancům školení v období nouzového stavu, kdy se mnoho z nich soustředí primárně na udržení chodu.

Lidé v březnu hledali práce a brigády

Nárůst vyhledávání byl podle WebMedea Services v březnu zaznamenán u nejrůznějších brigád či prací z domova v oblasti marketingu. To potvrzuje také Jan Skovajsa z myTimi: „Uchazečů o zaměstnání máme v tuto chvíli zhruba 2,5krát až 3krát více než je obvyklé,“ popisuje.

Pokles zaznamenává influencer marketing

I když mnoho lidí trávilo a v současných dnech stále tráví spoustu času na internetu a sociálních sítích, influencer marketing vlivem koronavirové krize spíše oslábl. Influenceři mají sice větší dosahy, jde však o oblast, kde mnoho firem udělalo škrty. „Mnoho firem zastavilo v současné době za účelem úspory i dlouhodobé spolupráce. Věříme však, že se situace brzy vrátí do normálu. Správně zvolený influencer totiž může mít vliv na spoustu potenciálních zákazníků firmy a tím oživit její business,“ popisuje Matěj Kretík, majitel Bookin Agency.


















listvyhledávání

listreklama

pracovník v sociálních službách, povinný kurz pro vás
listpersonalista.com



listzajímavosti odjinud

MDŽ 2024: Výstava Praha feministická. Místa, kde se psala historie.

Srdečně zveme na výstavu “Praha feministická. Místa, kde se psala historie”. Bude zahájena vernisáží v předvečer MDŽ, ve čtvrtek 7... více

Průzkum ukázal, že lidé milují nákupní centra - developeři musí myslet především na dopravní dostupnost

Advokátní kancelář Taylor Wessing si nechala zpracovat průzkum, který se týkal obliby nákupních center a důvodů, proč je právě nej... více

Obavy z „elektrosmogu“ v domácnosti nejsou na místě, určitá opatrnost však ano

Škodlivý vliv elektromagnetického záření z elektrických rozvodů a domácích elektrospotřebičů na lidské zdraví, který se nepřesně o... více

Souboj elektřiny a vodíku: Zvítězí technologie, která se dříve zbaví provozních omezení

I když je elektromobilita aktuálně nejdůležitějším trendem v automobilovém průmyslu, budoucnost možná patří vodíkovým palivovým čl... více
listnejčtenější články

listučímse.cz doporučuje
Výpočet čisté mzdy 2024
Jaké jsou změny v roce 2024 ve výpočtu čisté mzdy? Víte, kolik budete brát? Nechte si mzdu výpočítat naší kalkulačkou.
www.mzdova-kalkulacka-2024.cz
Výpočet nemocenské
Víte, kolik budete brát, když budete stonat? Pro výpočet zdarma klikněte zde.
www.vypocet-nemocenske.cz
Seznam všech škol v ČR
Největší databáze škol v ČR, která obsahuje velice populární a přehledný seznam všech středních škol, ale i jiných.
www.seznamskol.eu


listčtenáři doporučují