Vědomostní rozdíly mezi dívkami a chlapci se po letech zmenšují
- 07. 09. 2009
Jak známo, chlapci ve školních vědomostech zaostávají za dívkami. Tento rozdíl je nyní nejmenší od roku 1995. Je to pravděpodobně výsledek vyšších investic americké vlády do systému vzdělávání, který má být lépe přizpůsoben různým potřebám chlapců a dívek.
Úspěšně odmaturovalo téměř 97 procent chlapců v porovnání s 98 procenty dívek. Chlapci též dohánějí dívky co se týče maturity s vyznamenáním.
Doktor Leonard Sax, americký akademik, se snažil prosadit názor, že chlapci a dívky by měly být na základních a středních školách vyučováni v oddělených třídách, aby se chlapci mohli učit svým vlastním tempem.
Leonard Sax uvedl, že chlapci zaostávají za dívkami, protože kombinace předmětů vyhovuje více dívkám a na chlapce také negativně působí nedostatek mužských vzorů ve školách.
Naproti tomu doktor John Marincowitz, ředitel nejúspěšnější chlapecké školy Queen Elizabeth v Barnetu, řekl: „Je to otázka motivace. Nezáleží na tom, jestli učíte chlapce nebo dívky. Pokud nemají motivaci, vyučování je nebaví a nejsou úspěšní. Nevěřím na tato pseudopsychologická vysvětlení doktora Saxe.“
Podle údajů, které zveřejnila organizace Joint Council for Qualifications, 25,6 procent chlapců získalo při písemné maturitní zkoušce jedničku. U dívek to bylo 27,6 procent. Nicméně za posledních 12 měsíců se tento rozdíl snížil o 0,3 procenta.
Chlapci obvykle ve vědomostech zaostávají za dívkami již po dvou letech povinné školní docházky a dívky zvyšují svůj náskok ve věku 11, 16 a 18 let a dokonce ještě na vysoké škole.
Bylo zjištěno, že více chlapců než dívek je bez práce ještě 6 měsíců po ukončení vysoké školy. U chlapců je nezaměstnaný každý desátý absolvent, zatímco u dívek je to pouze 6,5 procent.
Nicméně zkušení učitelé varují před ukvapenými závěry. Doktor Mike Cresswell, ředitel organizace Assessment and Qualifications Aliance, uvedl, že dívky předčí chlapce v některých vyloženě „mužských“ předmětech.
V loňském roce dívky častěji studovaly biologii, práva a cizí jazyky. Častěji než chlapci také získali vysokoškolský diplom v chemii, fyzice, matematice, historii a zeměpisu.
Zdroj: www.telegraph.co.uk